czwartek, 18 sierpnia 2016

MOJE TOP 10 MIEJSC W EUROPIE NA PRZEDŁUŻONY WEEKEND

MOJE TOP 10 MIEJSC W EUROPIE NA PRZEDŁUŻONY WEEKEND !



10. Wiedeń
Bogactwo, przepych i austriacki porządek. Wiedeń nie ma nic do ukrycia - każdy budynek, pomnik, zabytek jest perfekcyjnie wyeksponowany, a wielkość i piękno niektórych budowli w centrum miasta zadziwi każdego konesera. Ja + Wiedeń ---> 2,5 dnia








9. Majorka
Jedna z wysp Balearów, wśród Polaków kojarzona niestety głównie ze stolicą - Palmą i jej klubami. Ma jednak znacznie więcej do zaoferowania - przede wszystkim obłędne widoki z głębi wyspy, niesamowity kolor wody i moje ulubione hiszpańskie wioski, w których chciałoby się zostać na dłużej i żyć nie patrząc na zegarek. Ja + Majorka --> 3 dni











8. Londyn
Europejska metropolia, o której każdy coś wie. Zachowuje ponadczasowy blask, jest ikoną designu i chyba nigdy nie wyjdzie z mody. Londyn trzeba zobaczyć. Londynu trzeba zasmakować. Ja + Londyn ---> 1 x 3 dni i 1 x 4 dni
















7. Sztokholm
Jedna z moich skandynawskich perełek położona na 14 wyspach ! Stolica Szwecji, gdzie w imponujący sposób skorzystano z dobrodziejstwa, jakim jest przyroda. Sztokholm zachwyca na każdym kroku, np. największym użytkowanym pałacem królewskim na świecie. Ja + Sztokholm --> 3 dni














6. Bornholm
Duńska wyspa dla aktywnych ! Bornholm wzdłuż i w szerz przemierzyłam w jeden weekend. Powiecie niemożliwe… Rowerem prawie wszystko jest możliwe ! Na rowerzystów, oprócz idealnie przygotowanych tras, czekają klify, skandynawskie chaty, wspaniałe zamki i gwarne miasta, a także urokliwe wioski i przede wszystkim owoce morza w każdej postaci ! Ja + Bornholm ---> 2 dni !











5. Bergen i fiordy
Norwegia ? Przeciętny Polak skojarzy ten kraj tylko i wyłącznie z Oslo. A ja się buntuję i stawiam na miejsce niekonwencjonalne. Bergen oczaruje każdego, komu nie straszny zimny wiatr. Miasto znajduje się na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO i nazywane jest bramą do fiordów. Okolica serwuje widoki zapierające dech. Ja + Bergen i okolice ---> 3 dni














4. Málaga
Nadmorskie miasto w Andaluzji zachwyca jednocześnie bogactwem i lekkością architektoniczną. A co robią tu arabskie wpływy i charakterystyczne dla nich bujne ornamenty ? Przekonaj się sam ! Słoneczna, lekka i przyjemna Málaga aż prosi się o Twój przyjazd ;) Ja + Málaga ---> 2 dni








3. Madryt
Stolica Hiszpanii należy do tych niewielu miejsc na świecie, które nie dają się łatwo zaszufladkować. A co przyciąga najbardziej ? 
Ambiente - czyli unikatowa atmosfera, którą poczuć możemy tylko będąc w sercu Madrytu. Ja + Madryt ---> 5 dni











2. Rzym
Rzym to kolebka kultury europejskiej i europejska stolica Kościoła katolickiego. Każdy znajdzie tu coś dla siebie i jestem również pewna, że każdy wyjedzie stąd z wielkim niedosytem - tak jak było to w moim przypadku. A wystarczą tylko 4 dni, aby zobaczyć to, co w Rzymie najważniejsze ! 
Ja + Rzym ---> 3 dni








1. Ryga
 Mój europejski NUMBER 1 ! Jest to jednak nadal mało popularny wśród Polaków kierunek. Dlaczego ? Bo Wschód ? Bo Łotwa ? Ciemnogród ? BZDURA !!! Łotwa to całkowicie bezpieczny i świetnie rozwinięty kraj z przepiękną stolicą, która mnie urzekła. Ryga to perła. Ogromna Starówka prezentuje kwintesencję art nouveau, czyli architektury secesyjnej. Mieszczańskie, nieziemsko zdobione kamienice, gmachy kupieckich gildii, pozostałości murów obronnych i wąskie brukowane uliczki…Każdy znajdzie tu kamienicę w swoim ulubionym kolorze. Ja + Ryga ---> 1 dzień














Do większości z tych miejsc dolecimy z Polski tanimi liniami, więc śmiało zaplanować można kilkudniowy wypad bez wydawania majątku ! Wystarczy umiejętnie dobrać termin wylotu, dostosować nocleg do kwoty, którą możemy na niego przeznaczyć i voilà ! Czasem warto przedłużyć sobie weekend, prawda ? :)


xoxo Travelblond :*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz