piątek, 2 września 2016

Dancing Poznań 2016



#fromlove2dance #dancingpoznan #passion #love #dancing


Jest tylko jedna pasja, która towarzyszy mi od zawsze i jest dla mnie nawet ważniejsza niż podróżowanie… - TANIEC. Tańczę odkąd pamiętam. W ciągu prawie 10 lat przewinęłam się przez 3 szkoły tańca i kilkanaście technik - od tańca towarzyskiego, przez hip hop, aż po modern i lyrical jazz. Konieczność przerwania regularnej nauki tańca na rzecz przygotowań do matury była dla mnie baaardzo trudna, ale nie oznaczała, że nie będę wracać do tego, co kocham najbardziej ! A jedną z okazji był tegoroczny festiwal Dancing Poznań organizowany przez Polski Teatr Tańca w Poznaniu. 



CO ? GDZIE ? KIEDY ?
Dancing Poznań to festiwal taneczny zorganizowany oczywiście w Poznaniu między 20 a 27 sierpnia dla tancerzy na każdym poziomie zaawansowania, czyli ‘dla każdego coś dobrego’. Mając do wyboru 16 technik tańca, postawiłam na commercial dance ! No bo komu nie marzą się warsztaty oddające w pełni klimat ‘STEP UP’u’ ? 



COMMERCIAL DANCE
Czyli parę słów o technice, którą wybrałam. 
Commercial Dance jest połączeniem wielu różnych stylów tańca takich jak: jazz funk, funky, hip-hop, taniec współczesny i wielu innych. Jest to dynamiczny i wypełniony pozytywną energią styl, który rozwija tancerza bardzo wszechstronnie. Commercial Dance podąża za najnowszymi trendami muzycznymi, co sprawia, że jest bardzo różnorodny i ewoluuje szybciej niż każdy inny styl tańca
Commercial Dance jest najpopularniejszym i najbardziej lubianym stylem tańca wśród młodej generacji na świecie. Jest nierozerwalnie związany z przemysłem muzycznym, w którym teledyski, przedstawienia i światowe trasy koncertowe podziwianych ikon muzyki popularnej zajmują czołowe miejsce. Ten rodzaj tańca jest najczęściej spotykany we wszystkich „social media”, w telewizji i teatrach na całym świecie.  Ostatecznie w Commercial Dance możemy odnaleźć rożne pierwiastki sztuki, wszystko uzależnione jest od wizji i kreatywności ludzi tworzących najbardziej spektakularne
i niepowtarzalne choreografie. A mówiąc o twórcach choreografii…



Z KIM ?
Jestem ogromną szczęściarą, że udało mi się zapisać na warsztaty do tak pozytywnego i kreatywnego artysty, jakim jest pochodzący z Wenezueli Justin Fuentes. 
Urodził się w 1988 roku, a karierę tancerza rozpoczął mając 15 lat. Tańczył na ulicach, które stały się szybko jego pierwszą sceną. Jego talent, pasja i miłość do tańca były silniejsze niż przeciwieństwa losu, co doprowadziło go do wielu znanych szkół tańca w Wenezueli. Jest absolwentem i obecnie pedagogiem w: IMPETU, PENTAGRAMA i L’SQUADRON największych szkołach tańca w Wenezueli. Specjalizuje się jako wykonawca, instruktor tańca i choreograf w stylach: Commercial Dance, Jazz Funk i Hip Hop na wszystkich ich poziomach. Współpracuje ze znanymi wenezuelskimi i latyno-amerykańskimi  artystami estrady.  Justin jest też znanym w Europie modelem oraz aktorem musicalowym. Brał też udział w produkcjach Bollywood oraz licznych komercyjnych projektach takich jak: Google Festival w Irlandii,  Festiwalu Oxygen czy wybory Miss Wenezuela. Był jednym z pięciu tancerzy w Irlandii, którzy zostali wybrani do występów dla MTV Music Awards.  Jest  pomysłodawcą i założycielem  organizacji COLLABO zrzeszającej tancerzy i choreografów tańca w Wenezueli.



WARSZTATY
Jak tylko zobaczyłam Justina i jego charyzmę, wiedziałam, że te warsztaty to będzie PETARDA ! I tak rzeczywiście było. Ale po kolei. Moje zajęcia odbywały się na sali gimnastycznej jednej z poznańskich szkół podstawowych na Cytadeli. Zaskoczeniem był dla mnie brak luster. Okazało się jednak, że nie jest to żadnym utrudnieniem.
Codziennie Justin serwował nam choreografie z najwyższej półki, zarówno, jeśli chodzi o poziom trudności, jak i umiejętność zaskoczenie widza. Byłam w szoku, że po tak długiej przerwie od tańca nowoczesnego, dawałam radę bez problemu i dawałam z siebie 200% !!!
Teraz wiem, jak wiele znaczy doświadczenie choreografa - każdy ruch ręką, każdy krok, czy skinienie głową - to wszystko jest przemyślane i składa się na niesamowicie płynną całość. Między innymi dlatego około minutowe choreografie Justina opanowywaliśmy w godzinę !




Po pierwszych zajęciach nasza 20-osobowa grupa była jak rodzina, której członkowie, podobnie jak ja, nie wyobrażają sobie życia bez tańczenia. Ludzie z pasją, emanujący pozytywną energią, którzy z tańcem mają do czynienia od wielu wielu lat - od bardzo utalentowanych gimnazjalistek po instruktorki tańca. Każdy miał w tańcu wyrazić SIEBIE i SWOJE emocje. Mimika twarzy, gesty - to wszystko zależało od nas. Fuentes powtarzał ciągle: ‘Don’t worry about the choreography. Express yourself, your emotions, this is your life and your dance.’ Justin dawał nam cenne lekcje dotyczące, nie tylko tańca, ale też tego, jak siebie zaakceptować i nie wstydzić się niczego, co robimy z pasją, bo to jest nasze życie - czasem z górki, czasem pod górkę. Taniec daje nam okazję do ucieczki od szarej codzienności i wyrażenia często tłamszonych w sobie emocji. 




Taką możliwość otwiera również commercial dance. W tym stylu tańca zarówno ruch,  szeroko pojęta mowa ciała, jak i ekspresja twarzy stanowią jednolitą całość – dzięki temu tancerze wyrażają historie i koncept wydarzenia czy „show”.  Elementem łączącym w Commercial Dance choreografię, mowę ciała i mimikę twarzy jest pozytywna energia, której ten styl tańca wymaga bardziej niż każdy inny. 



MUZYKA
Skoro mowa o show, to nie mogę pominąć tematu muzyki, do której choreografie były fantastycznie dopasowane ! Tajemnicze: ‘Look like you’, energetyczny klasyk, czyli ‘Work” Rihanny, ‘How deep is your love’, czy świeżutkie ‘Needed U’ również w wykonaniu barbadoski pozwoliły nam na dowolność w interpretacji. 





MOJE REFLEKSJE
Mówiąc szczerze, to nie ma słów, jakie opisałyby moją radość i ilość endorfin, które towarzyszyły mi podczas trwania warsztatów i nawet w domu, gdy analizowałam jeszcze raz wszystkie choreografie. Dancing Poznań 2016 pozostanie w moich wspomnieniach jako najlepszy festiwal, w którym brałam udział. Niesamowici ludzie, charyzmatyczni pedagodzy i perfekcyjna organizacja złożyły się na coś naprawdę wyjątkowego. Odliczam dni to przyszłorocznej edycji festiwalu i żegnam się z wami tanecznym rytmem !







xoxo,
Travelblond :*

Źródła:
dancing.ptt-poznan.pl
justinfuentes.com
google.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz